Nieuws

 

Kruip in een pak waarin je ervaart hoe het is om 90 jaar te zijn. Doe mee met de rolstoelenrace en laat je vervoeren in een tillift. Je kunt het beleven in De Engelenburgh op zaterdag 17 maart 2018 tijdens de Open Dag van Zorggroep Charim. Bezoekers zijn welkom van 10.00-14.00 uur aan de Kerkewijk 77 in Veenendaal. Aanmelden voor de Open Dag is niet nodig.

De Open Dag is tijdens de nationale Week van Zorg en Welzijn van 12 t/m 17 maart.

'Veel mensen kennen een woonzorgcentum van een bezoek aan een opa, oma, vader of moeder', zegt Jenne Marie van Dijk, locatiemanager van De Engelenburgh. 'Op de Open Dag geven we bezoekers een kijkje achter de schermen. Er is een proeverij in het restaurant met een voedingsreis door de tijd. Je kunt snoezelen, een massagestoel proberen, meedoen met spelletjes en knutselen met bewoners. Ook kun je ervaren hoe het is om dement te zijn via een virtual reality bril. Oefenen met bloedprikken (op een pop) en meedoen aan prijsvragen en een fotowedstrijd is ook mogelijk.' 

Beleefdag

De werkgroep die de Open Dag voorbereidt, richt zich met het programma van de Open Dag op alle Veenendalers. Jenne Marie: 'Het wordt een echte beleefdag, met activiteiten voor het hele gezin. Buiten kun je een ritje maken met de duofiets, terwijl je kinderen zich uitleven op het springkussen. Binnen fietsen kan ook: bij de afdeling Revalidatie krijg je een indoor fietsbeleving. Er is voor elk wat wils. Iedereen is van harte uitgenodigd.'

Workshop dementie 
Speciaal voor mensen die meer willen weten over goed omgaan met dementie, worden er tijdens de Open Dag om 10.30 en om 13.00 uur workshops gegeven door 'Samen dementievriendelijk', een landelijke organisatie die zich inzet voor een dementievriendelijk Nederland. Inschrijven voor deze gratis workshop kan via www.zorggroepcharim.nl/opendag.

 


PostNL past vanaf eind maart in gemeente Veenendaal het netwerk van brievenbussen aan. Er blijven 32 brievenbussen, 15 verdwijnen en er komt 1 nieuwe bij. Om welke brievenbussen het gaat staat in
dit overzicht. De aanpassingen zijn eind april 2018 gerealiseerd. 

De reden voor de aanpassing is dat we in Nederland steeds minder post versturen. Brievenbussen die weinig worden gebruikt, verwijderen of worden verplaatst naar plekken waar veel mensen komen zoals winkelcentra, supermarkten of locaties aan het begin van een woonwijk. Vanaf 24 maart 2018 worden de eerste veranderingen in het netwerk van brievenbussen in Utrecht doorgevoerd.

Voor iedereen bereikbaar

Bij het bepalen van de locaties is rekening gehouden met de afstandseis voor brievenbussen die de Postwet voorschrijft. Daarnaast hebben lokale vertegenwoordigers van belangenorganisaties zoals ANBO, Unie KBO, PCOBm I(e)derin en LvKK de mogelijkheid gekregen om advies uit te brengen op de plannen in de gemeente. Gezamenlijk is gekeken of brievenbussen voor iedereen bereikbaar blijven. Ook voor mensen die wat minder goed ter been zijn. Brievenbussen bij ziekenhuizen en zorginstellingen blijven om die reden dan ook staan. Ook het aantal verlaagde brievenbussen blijft ongewijzigd. Bij het bepalen van de locaties houdt PostNL rekening met de afstandseis voor brievenbussen zoals vastgelegd in de Postwet.

Meer informatie

Als een brievenbus vervalt, wordt dit minimaal drie weken van tevoren op de betreffende brievenbus zelf aangegeven. Bewoners ontvangen op het huisadres een brief met informatie over de veranderingen. Informatie is ook te vinden op postnl.nl/brievenbus. De locatiewijzer op deze pagina helpt bij het vinden van de dichtstbijzijnde brievenbus.

Gemeente Veenendaal en RBT verlengen samenwerking

Gemeente Veenendaal en het Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei hebben hun samenwerking verlengd. Het is de bedoeling dat het RBT tot eind 2021 niet alleen de toeristisch-recreatieve marketing voor de gemeente doet, maar ook een rol gaat vervullen in het positioneren van Veenendaal als aantrekkelijke plaats om te wonen, werken en recreëren. Samenwerking onder het regiomerk Heuvelrug is daarbij belangrijk om te blijven inspelen op de snel veranderende wens van de moderne consument, bezoeker en investeerder.

Recreatie en toerisme belangrijk
"Ook voor Veenendaal zijn toerisme en recreatie echt belangrijk", zegt RBT-directeur Michiel van der Schaaf. "Niet alleen economisch, maar ook voor het voorzieningenniveau en de leefbaarheid in de gemeente. Om ook de komende jaren succesvol te zijn, moeten we blijven inspelen op de snel veranderende wensen van de consument en de zakelijke bezoeker. Sinds de oprichting van het RBT is het al gelukt om de toeristische marketing op vele vlakken te vernieuwen. Het positioneren van Veenendaal als moderne stad in de regio is daarin zeer succesvol gebleken. Vooral omdat de Heuvelrug als geheel een steeds sterker merk wordt, een completer product kan bieden en daarmee voor een grotere doelgroep interessant is."

Aantrekkelijke plek
"Met de nieuwe samenwerking willen we logische vervolgstappen zetten in het positioneren van Veenendaal als aantrekkelijke plek om te wonen, te werken en te recreëren", licht wethouder Arianne Hollander toe. "Daarbij speelt niet alleen het voorzieningenniveau van onze gemeente zelf een rol, ook de centrale ligging aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug maakt Veenendaal aantrekkelijk. Daarom juichen we als gemeente de recente ontwikkelingen rond recreatiegebied Kwintelooijen en het nieuwe Bezoekerscentrum Grebbelinie van harte toe. En zien we graag dat via het RBT toerisme en recreatie goed verbonden worden met winkelen, cultuur, sport, ondernemen en wonen. De marketingexpertise en het netwerk dat het RBT in korte tijd heeft opgebouwd gaan daarbij helpen. Bijvoorbeeld in het leggen van verbindingen naar regionale partijen, zoals de regio Food Valley, Nationaal Park Heuvelrug en de Veluwe."

RBT Heuvelrug en Vallei
Vanaf 2015 is RBT Heuvelrug en Vallei de centrale marketing- en promotieorganisatie voor zeven gemeentes op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei, te weten Renswoude, Rhenen, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Veenendaal, Woudenberg en Zeist. De nieuwe organisatie is hiermee de aanjager van een actieve toeristisch-recreatieve bedrijfstak met een toegevoegde waarde van zo'n 700 miljoen euro per jaar en werkgelegenheid voor 20.000 mensen. Na de stad Utrecht (40%) is de Heuvelrug met een marktaandeel van 25% de grootste toeristische bestemming van de provincie Utrecht.

VeenendaalseKrant.nl

Geen feed gevonden

 

 

Social Media

Sample avatar  

Midland FM kom je overal tegen, en ook op het internet!
Volg ons op social media en jij bent altijd op de hoogte van het laatste nieuws uit de regio.
Facebook - Twitter - Soundcloud

Mail naar de studio!

Nieuws uit Veenendaal

Geen feed gevonden
 
 
 

Over ons.

Midland FM is de lokale radiozender voor Renswoude, Scherpenzeel, Woudenberg en Veenendaal met het altijd actueel nieuws uit de dorpen.

ANBI status

Contact.

Molenstraat 35b
3927 AC, Renswoude

Telefoon: (0318) 578383

info@midlandfm.nl

Sociaal.

Vind ons op social media.